بلاگ

مهاجرت به تایلند

اطلاعات و راهنمای کامل درباره مهاجرت به تایلند

مهاجرت به تایلند

هر فرد برای انجام مهاجرت و رفتن به کشور های خارجی باید دربازه قوانین، شرایط و مشکلات مهاجرتی به آن کشور مد نظر اطلاعات لازم را کسب نموده باشد و کشور تایلند نیز همانند بسیاری از کشور های دنیا برای پذیرش مسافران، توریست ها گردشگران در تمامی ضمینه ها قوانین و مقررات بسیاری را وضع نموده اند که باید قبل از انجام سفر خود از آنها اطلاع داشته باشید پس این کار را حتما به انجام برسانید تا بعدا با مشکل در سفرتان در هر ضمینه ای که باشد روبرو نشوید.
بسیاری از افراد بهتر است اگر قصد مهاجرت به تایلند را دارا می باشند در ابتدا ویزای کار، تجارت، تحصیل و غیره را به دست بیاورند و سپس بعد از رعایت نمودن تمامی قوانین و مقررات و در صورت تایید با تمدید این اعتبار نسبت به اخذ مهاجرت اقدامات لازم را به دست بیاورند.
در صورتی که اقامت نیز در این کشور کسب نمایید به صورت دائم نمی باشد و باید بعد از اتمام مهلت آن مجدد این نوع از اجازه اقامت را نیز تمدید نمایید.
برای مهاجرت به تایلیند گزینه های بسیاری اعم از: مهاجرت برای کار، مهاجرت برای تحصیل، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق پناهندگی، مهاجرت برای زندگی همیشگی، مهاجرت با سرمایه گذاری و غیره وجود دارند که می توانید آنها را به دلخواه و بسته به نوع شرایط خود انتخاب نمایید.

مهاجرت به تایلند از طریق تحصیل

مهاجرت به تایلند از طریق تحصیل
مهاجرت به تایلند از طریق تحصیل

اگر جزو افرادی هستید که بواسطه ادامه تحصیل می خواهید به تالیند مهاجرت نمایید و سپس اقامت اخذ نمایید در ابتدا باید از تمامی ضوابط و شرایط تعیین شده در این ضمینه اطلاعات لازم را به دست بیاورید.
مهمترین گزینه ای که برای ادامه تحصیل در تایلند باید دارا باشید تاییدیه یکی از موسسه، دانشگاه و مراکز آموزشی مورد تایید دولت کشور تایلند می باشد که داشتن ان کمک بسیاری در ضمینه صدور ویزای شما را دارا خواهد بود.
بسیاری از رشته های تحصیلی در این کشور به صورت غیر حضوری پذیرش خود و تست های خود را به انجام می رسانند اما برخی دیگر را باید شخص متقاضی به صورت حضوری در موسسه، دانشگاه و یا آموزشگاه مد نظرش باشد تا تست های مربوطه از وی اخذ گردد.
وقتی این نوع از ویزا داده می شود هر متقاضی می توانید در مدت زمان نود روز تمامی کارهای ثبت نام، اجاره محل اقامت و انجام دادن دیگر هزینه های مربوطه ره به انجام برساند.
این نوع از ویز در صورت تایید به صورت یکساله صادر میگردد و بعد از به اتمام رسیدن آن با ارائه نامه ای دانشگاه و یا موسسه آموزشی که در آنجا متقاضی مشغول به تحصیل می باشد می تواند نسبت به تمدید مدت زمان آن اقدامات لازم را به انجام برساند.
هر متقاضی با دارا بودن ویزای تحصیلی نمی تواند در این کشور کار کند مگر دارای مجوز به خصوص از دولت این کشور باشد و این کار و مجوز نیز به آسانس به همه داده نمی شود لذا قبل از سفر برای ادامه تحصیل به تایلند باید توانایی های خود در ضمینه پرداخت تمامی هزینه های مربوطه را نیز مد نظر داشته باشید و در این ضمینه به خوبی از قبل تحقیقات خود را به انجام رسانده باشید.

مدارک مورد نیاز مهاجرت تحصیلی به تایلند

هر متقاضی برای اخذ این نوع از اجازه سفر و ویزا باید مدارکی را برای انجام بررسی های لازم ارائه دهد که در ادامه به مهمترین این مدراک اشاره خواهیم نمود:
دارای بودن پاسپورت با اعتبار قانونی حداقل 7 ماه.
عکس شخص متقاضی که باید از روبرو، با پس ضمینه سفید و بدون روتوش باشد.
تکمیل فرم درخواست اولیه و پرداخت تمامی هزینه های مربوطه.
ارائه دعوتنامه و نامه تایید دانشگاه و یا موسسه قانونی و ثبت شده در تایلند که نشان دهد پذیرش شما در آنجا با موفقیت به انجام رسیده است.
اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه.
ریز نمرات دوره های و مقاطع تحصیلی قبلی شخص درخواست دهندده ویزا.
ارائه نامه ای از بانک که نشانگر تمکن مالی متقاضی که نشانگر توانایی پرداخت هزینه های مربوطه جهت تحصیل، اقامت و خود و خوراک وی باشد.
گواهی عدم سوء پیشینه.
ارائه گواهی سلامت و انجام تمامی واکسیوناسون های مربوطه.

قیمت انواع ویزا تایلند

قیمت ویزای تایلند با توجه به نوسانات نرخ دلار همیشه در حال تغییر است در جدول زیر قیمت به روز ویزا برای تایلند به دلار و تومان قابل مشاهده می باشد 
 
[ads1]

مراحل دریافت ویزای توریستی تایلند در سایت ویزا برای تایلند (Visaforthiland.ir)

  1. ثبت سفارش ویزا در سایت
  2. انتخاب زمان مراجعه همکاران سایت جهت دریافت اصل مدارک
  3. انتخاب نوع پرداخت (پرداخت در محل یا پرداخت هنگام ثبت سفارش)
  4. صدور ویزا بین 4 تا 7 روز کاری زمان نیاز دارد
  5. تحویل ویزا و مدارک دریافتی پس از صدور ویزا در محل مورد نظر شما

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تایلند

برای دریافت ویزای تایلند نیاز به اصل مدارک زیر می باشد 

  1. اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 7 ماه
  2. کپی شناسنامه
  3. کپی کارت ملی
  4. دو قطعه عکس پرسونلی 6 در 4 زمینه سفید ( به تازگی گرفته شده باشد )
  5. بیمه مسافرتی
  6. بلیط رفت و برگشت هواپیما
  7. رزرو هتل
  8. تمکن مالی حداقل 50 میلیون تومانی برای هر نفر

 

مهاجرت به تایلند از طریق کار

مهاجرت به تایلند از طریق کار
مهاجرت به تایلند از طریق کار

هرفرد در ابتدا و برای اینکه بتواند مهاجرت خود را به کشور تایلند بواسطه و به قصد کار و تجارت بدست بیاورد باید اجازه اقامت داشته باشد تا بتواند کاری مختص و در رابطه با حرفه و توانایی خود بدست بیاورد.
هر فرد قبل از اقدام به ارائه مدارک و اخذ ویزای کار و تجارت تایلند باید در رابطه با مقررات و قوانین در این کشور نیز اطلاعات لازم را کسب نموده باشد.
ویزای تایلند قابل ذکر است که دارای اعتبار سه ماهه می باشد و در آن بازه زمانی متقاضی می تواند به تایلند رفته و فعالیت خود را آغاز نمودده و بعد از به اتمام رسیدن این بازه زمانی مقرر شده نسبت به تمدید آن اقدامات لازم را به انجام برساند.
در صورتیکه فردی بخواهد اقامت این کشور را نیز با دارا بودن این اجازه مهاجرت و زندگی اخذ نمایید بعد از سه سال و با ارائه فیش های حقوقی که نشان دهد درآمد کمتر از حداقل میزان مجاز مهاجران می باشد می تواند نسبت به اخذ اقامت خود اقدامات لازم را نیز به انجام برساند.
هر فردی که در این کشور کار می کند بهتر است دارای کارت مالیاتی باشد که در آن سوابق شغلی فرد متقاضی قید می شود و به راحتی قابل شناسایی کردن می باشد.

مدارک لازم برای مهاجرت کاری به تایلند

هر فرد برای اخذ این نوع از ویزا و اجازه مهاجرت باید مدارکی را برای بررسی لازم به مسئولین مربوطه ارائه دهد که این مدارک عبارتند از:
پاسپورت با دارا بودن حداقل اعتبار قانونی 7 ماهه.
کارت شناسایی و ملی فرد متقاضی.
عکس فرد درخواست دهنده که باید از روبرو، بدون روتوش و با پس ضمینه سفید رنگ باشد.
نامه تاییدیه استخدامی از سازمان، موسسه و یا شرکتی که قصد کار و یا فعالیت در آن را داشته باشید.
تکمیل فرم درخواست ویزا که باید به طور دقیق، صحیح و بدون هیچگونه دروغی ارائه شود و در غیر این صورت امکان دارد درخواست متقاضی ریجکت گردد.
پرداخت تمامی هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار و تجارت تایلند و ارائه فیش پرداختی آن به مسئولین مربوطه.
گواهی عدم سوء پیشینه شخص درخواست دهنده ویزا کار و تجارت کشور تایلند.
گواهی سلامت پزشکی متقاضی دریافت ویزای کاری و تجاری کشور تایلند.
دعوتنامه معتبر و رسمی از شرکت و یا سازمان و موسسه ای که دارای مجوز قانونی و مورد تایید دولت کشور تایلند میباشد و شما قصد همکاری با آنها را دارا می باشید.
ارائه مدارکی که نشان دهد در مدت زمان حضورتان در کشور تایلند در کجا اقامت خواهید داشت را نیز با برای انجام بررسی های لازم به مسئولین مربوطه ارائه دهید.

مهاجرت به تایلند از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به تایلند از طریق سرمایه گذاری
مهاجرت به تایلند از طریق سرمایه گذاری

یکی از بهترین و سریع ترین روش هایی که با دارای بودن مجوز آن می توانید نسبت به اخذ اقامت کشور تایلند اقدامات لاز را به عمل بیاورید سرمایه گذاری در این کشور می باشد.
امنیت اقتصادی و اجتماعی در این کشور بعنوان یکی از دلایلی در بین خارجی های شناخته شده می باشد که باعث میگردد متقاضیان بسیاری نسبت به سرمایه گذاری در این کشور اقدام نمایند.
هر متقاضی که در این کشور وارد می شود که خارجی می باشد در آنجا نمی تواند زمینی خریداری نمایید اما بواسطه دارای بودن آپارتمان، سرقفلی مغازه یا خانه و ملک می تواند این روند را به انجام برساند و در صورت تایید از سوی دولت کشور تایلند بعد از گذراندن مدت زمانی تعیین شده برای اقامت دائم در این کشور نیز اقدامات لازم را به انجام برسانند و مدارک مورد نیاز را برای انجام بررسی های لازم ارائه دهند.
اگر فردی خود در این کشور شرکتی را تاسیسی و دایر نماید نیز امکان دریافت بالایی برای اقامت این کشور را کسب خواهد نمود.
اگر فردی مایل به اخذ اقامت و مهاجرت به تایلند از طریق سرمایه گذاری باشد باید از قبل اخذ مجوز نماید تا بتواند سرمایه گذاری خود در هر ضمینه ای که مایل می باشد را به انجام برساند و مدراک مورد نیاز را نیز بسته به نوع سرمایه گذاری که می خواهد انجام دهد باید ارائه دهد تا بررسی های لازم در آن رابطه صورت پذیرد.

مهاجرت به تایلند از طریق ازدواج

مهاجرت به تایلند از طریق ازدواج
مهاجرت به تایلند از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش هایی که متقاضیان می توانند اقامت این کشور را به دست بیاورند ازدواج با فرد بومی و ساکن در کشور تایلند می باشد.
اگر جزو افرادی هستید که با فردی تایلندی ازدواج نموده اید می توانید از ویزای خویشاوندی استفاده نمایید و در صورتی که مایل به کار و تجارت نیز در این کشور باشید باید برای هر کدام از انها درخواست های جداگانه برای بررسی های لازم ارائه دهید.
در صورتیکه می خواهید با فردی تایلندی ازدواج نمایید باید مدراکی ارائه دهید که نشان دهد توانایی پرداخت هزینه ها و ادراه زندگی مشترک در این کشور را دارا می باشید.
در صورتیکه که بعد از ازداج مهلت ویزا و اجازه اقامت متقاضی به پایان رسیده باشد و مایل به اخذ اقامت این کشور باشد در صورتیکه که بازه زمانی مد نظر دولت کشور تایلند را گذرانده بوده باشد و هیچ تخلفی را نیز در این مدت انجام نداده باشد در صورت بررسی های انجام شده بعد از تایید نهایی می تواند اقامت کشور تایلند را داشته باشد و این موضوع نیز در صورتی امکان پذیر است که ازداج انها برپا بوده باشد و نشان دهند زوجین هنوز باهم زندگی می کنند و علاقه مند به همدیگر می باشند.
در صورتی که می خواهند دو نفر باهم ازدواج کنند نیز باید هر دو مجرد باشند و یا در صورتی که ازدواج قبلی داشته اند گواهی فوت همسر و یا گواهی طلاق را نیز باید به مسئولین مربوطه جهت انجام بررسی های لازم ارائه دهند.

مهاجرت به تایلند از طریق تولد

مهاجرت به تایلند از طریق تولد
مهاجرت به تایلند از طریق تولد

در هر کشوری که نوازدی به دنیا بیاید که یکی از والدینش تابعیت آنرا داشته باشد و از طریق خاک و خ.ن والدین باشد تابعیت به وی و والدین در صورت تایید داده می شود.
این کشور از وابستگی خونی تبعیت می کند و اگر نوزادی که والدینش یا حتی یکی از والدینش تایلندی نباشند نمی تواند تابعیت این کشور را اخذ نماید.
در صورتی که والدین تایلندی نباشند بعد از به اتمام رسیدن مهلت ویزای خود باید خاک کشور تایلند را ترک نموده و به کشور مبدا خود باز گردند.

مهاجرت و اقامت ورزشی کشور تایلند

مهاجرت و اقامت ورزشی کشور تایلند
مهاجرت و اقامت ورزشی کشور تایلند

یکی دیگر از روش هایی که افراد می توانند اقامت کشور تایلند و هر کدام از شهرهای این کشور زیبا را اخد کنند از طریق ویزای ورزشی می باشد.
این نوع از ویزا را افرادی می توانند در صورت مورد قبول واقع شدن اخذ نمایند که دارای پیشینه ورزشی عالی و بسیار پیشرفته باشند و به صورت حرفه در یکی از ضمینه های ورزشی مهارت داشته باشند و به صورت چندین ساله فعالیت داشته باشند.
در صورتی نیز که فردی این نوع مجوز را دریافت نمود نیز باید با یکی از شناخته شده ترین و تایید شده ترین موسسه های اموزشی و تیم ها و یا باشگاه های کشور تایلند نیز قراردادی کاری نیز بتواند داشته باشد و آن را در کنار اقامت خود داشته باشد.

مهاجرت به تایلند از طریق ویزای توریستی

مهاجرت به تایلند از طریق ویزای توریستی
مهاجرت به تایلند از طریق ویزای توریستی

تایلند در طی چندین سال اخیر بعنوان یکی از گردشگر پذیر ترین کشور های جهان شناخته شده می باشد که هر ساله میزبان تعداد بسیار بالایی از توریست ها و گردشگرانی می باشد که برای گذراندن تعطیلات خود سفر به تایلند را انتخاب می کنند.
این نوع از ویزا در صورت صدور به صورت یکبار ورود و چندبار ورود صادر می گردد.
افرادی که بعد از به اتمام رسیدن مهلت ویزای توریستی خود می خواهند سفر خود در این کشور را ادامه دهند با ارائه مدارک مربوطه می توانند ویزای خود را تمدید نمایند.
هر فرد برای اخذ این نوع از ویزا باید مدارکی را ارائه دهند تا بررسی های لازم انجام شوند و این مدارک عبارتند از:
پاسپورت متقاضی با دارا بودن حداقل اعتبار قانونی 7 ماه.
عکس پرسنلی متقاضی که باید از روبرو، بدون روتوش و با پس ضمینه سفید رنگ باشد.
بیمه نامه مسافرتی.
بلیط رفت و برگشت متقاضی.
فیش پرداخت هزینه های مربوطه.
رزرواسیون هتل در تایلند.
ارائه نامه تمکن مالی که نشان دهد توانایی پرداخت هزینه های سفر خود را دارا میباشند.
کپی شناسنامه و کارت ملی.
تکمیل فرم درخواست ویزای تایلند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا