بلاگ

حمل و نقل در تایلند

هزینه و قیمت حمل و نقل در تایلند

حمل و نقل در تایلند

تایلند کشوری است که هر ساله میزبان تعداد بسیار بالایی از توریست ها و گردشگرانی می باشند که برای گذراندن تعطیلات خود به این کشور سفر می کنند.
هر مسافر زمانی که به تایلند وارد می شود در صورتی که نخواهد خودرویی اجارنماید ملزم به استفاده از واسیل نقلیه عمومی و شخصی دیگری می باشد که در این مطلب ما میخواهیم به انواع وسایل نقلیه ای که در تایلند از آنها می توانید استفاده نمایید اشاره نماییم.
در این کشور برای همه افرادی که دارای بودجه های متفاوت می باشند واسل نقلیه ارزان و گران قیمت وجود دارد که از هر کدام که مایل باشید برای رسیدن به مقصد خود می توانید استفاده نمایید.

توک توک tuk tuk

توک توک tuk tuk
توک توک tuk tuk

توک توک وسیله ای است که دارای سه چرخ می باشد و بعنوان یکی از سریع ترین و ارزان ترین وسایل نقلیه محسوب می شود که درسفرتان به تایلند برای رفت و آمد به مکان های مختلف می توانید استفاده نمایید.
برای استفاده از این وسیله نقلیه در ابتدای سوار شدن و قبل از حرکت راننده باید با او در رابطه با مبلغی که باید پرداخت نمایید صحبت نمایید زیرا توک توک ها دارای مسافت سنج همانند تاکسی های برای تعیین کردن قیمت ها نمی باشند.
قیمت ها نیز برای استفاده از توک توک بسته به میزان مسافت و مکانی که مایل به رفتن به آنجا می باشید تعیین می شود و می توانید بعد از اعلام کردن قیمت توسط راننده قبل از حرکت چانه زنی های خود را انجام داده و به نتیجه و مبلغ نهایی برسید.
نکته ای نیز قابل ذکر است که در حین استفاده از توک توک پیشنهاد می شود وسایل خود را پیش خودتان نگه دارید تا از دسترسی کیف قاپ ها به آن جلوگیری نمایید.
توک توک ها قابلت حمل 2 الی 3 نفر را دارا می باشند.

تاکسی taxi

تاکسی taxi
تاکسی taxi

تایلند کشوری است که اکثرا دارای آب و هوایی گرم می باشد و مردم در این کشور معمولا از تاکسی برای مسافت های کوتاه مدت استفاده می کنند و همچنین دارای قیمت هایی مقرون به صرفه می باشند زیرا بر اساس تاکسی متر ها قیمت ها تعیین می شوند.
شروع قیمت ها برای استفاده از تاکسی ها معمولا از 35 بات آغاز شده و بسته به هر یک کیلومتر 5 بات نیز به میلغ اضافه می شود.
برای اینکه بتوانید خودتان از مبلغ نهایی تاکسی خود مطلع شوید پیشنهاد می شود حتما سوار تاکسی های شوید که دارای سیستم تاکسی متر می باشند.

قیمت ویزای تایلند

قیمت ویزای تایلند با توجه به نوسانات نرخ دلار همیشه در حال تغییر است در جدول زیر قیمت به روز ویزا برای تایلند به دلار و تومان قابل مشاهده می باشد 
 
[ads1]

مراحل دریافت ویزای توریستی تایلند در سایت ویزا برای تایلند (Visaforthiland.ir)

  1. ثبت سفارش ویزا در سایت
  2. انتخاب زمان مراجعه همکاران سایت جهت دریافت اصل مدارک
  3. انتخاب نوع پرداخت (پرداخت در محل یا پرداخت هنگام ثبت سفارش)
  4. صدور ویزا بین 4 تا 7 روز کاری زمان نیاز دارد
  5. تحویل ویزا و مدارک دریافتی پس از صدور ویزا در محل مورد نظر شما

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تایلند

برای دریافت ویزا تایلند نیاز به اصل مدارک زیر می باشد 

  1. اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 7 ماه
  2. کپی شناسنامه
  3. کپی کارت ملی
  4. دو قطعه عکس پرسونلی 6 در 4 زمینه سفید ( به تازگی گرفته شده باشد )
  5. بیمه مسافرتی
  6. بلیط رفت و برگشت هواپیما
  7. رزرو هتل
  8. تمکن مالی حداقل 50 میلیون تومانی برای هر نفر

 

تاکسی موتور سیکلت Thailand motorcycle taxi

تاکسی موتور سیکلت Thailand motorcycle taxi
تاکسی موتور سیکلت Thailand motorcycle taxi

یکی از گزینه های مناسب برای افرادی که دوست دارند زود به محلی که می خواهند بروند برسند و همچنین وسایل کمی را با خود به همراه دارند تاکسی موتور سیکلت می باشد.
در بسیاری از نقاط کشور تایلند ودر بسیاری از شهرهایش بع غیر از برخی روستاها می توانید این وسیله نقلیه ارزان قیمت را برای ایاب ذهاب خود پیدا کرده و از آن استفاده نمایید.
برای مسیرهایی که با این وسیله نقلیه طی خواهید نمود کرایه آن محاسبه می شود که قابل ذکر است از 20 بات شروع و تا حدود صد بات نیز ممکن است برسد.
رانندگان این وسیله نقلیه مطلع از تمامی نقاط شهری که در آنجا هستید همانند بسیاری دیگر از رانندده می باشند وبه راحتی شما را به مکانی که دوست دارید و قصد رفتن به آنجا را دارید می رسانند.

سونگ تاو Song Tao Thailand

سونگ تاو Song Tao Thailand
سونگ تاو Song Tao Thailand

خودروی کوچک چهار چرخی می باشد که شباهت بسیاری به کامیون های کوچک را دارا می باشد.
یکی از وسایل ایمن درون شهری می باشد که هزینه استفاده از آن کم و مقرون به صرفه می باشد و به راحتی با استفاده از آن می توانید به مسیر دلخواه خود در کشور تایلند و هر کدام از شهرهایش که در انجا اقامت دارید برسید.
وقتی سوار این وسیله نقلیه می شوید زنگ هایی در قسمت بالایی آن وجود دارد که به محض اینکه به محل مد نظرتان می رسید با فشردن آن به راننده به راحتی اعلام می کنید تا وسیله را برای پیاده شدن شما نگه دارد.
برای استفاده از این وسیله نقلیه شروع قیمت ها حدودا از 10 بات آغاز می شود.
اگر می خواهید به مکانی بروید که عجله داردی استفاده از این وسیله نقلیه به شما پیشنهاد نمی شود زیرا سرعت بالایی را دارا نمی باشد و با سرعت مجاز و نسبتا کمی حرکت می کند و برای مسیرهای کوتاه می تواند گزینه بسیاری مناسبی محسوب شود.

اتوبوس Bus

اتوبوس Bus
اتوبوس Bus

اتوبوس بعنوان یکی از وسایل نقلیه پرکاربردی در تایلند شناخته شده می باشد که دارای دو نوع وی آی پی که سیستم تهویه مطبوع دارا می باشند و بسیار مجهز هستند و دیگری اتوبوس های دولتی که سیستم تهویه مطبوعی را در خود دارا نمی باشند.
هزینه استفاده از اتوبوس های وی آی پی برای رسیدن به مقصد گران تر از اتوبوس های دولتی می باشد.
این نکته نیز قابل ذکر است که، شهر بانکوک بعنوان بزرگترین سیستم اتوبوس رانی را در کشور تایلند شناخته شده می باشد.
بلیط اتوبوس های در بانکوک معمولا از 7 بات آغاز می شود که همانوطر که گفتیم برای استفاده از اتوبوس های وی آی پی ممکن است کمی قیمت بالاتری را مجبور به پرداخت شوید که قیمت بالای آنها نیز معمولا بسیار مقرون به صرفه می باشد و مشکلی در پرداخت آن نخواهید داشت.

قطار train

قطار train
قطار train

یکی از سریع ترین روش های رفت و آمد و رسیدن به مقصد نهایی استفاده از قطار می باشد.
با استفاده از قطار در تایلند می توانید تجربه سفر دلنشینی را تجربه نمایید و در سریع ترین زمان ممکن به مقصد نهایی سفر خود برسید.
استفاده از قطار به نسبت استفاده از هواپیما برای رسیدن به مسافت های دورتری در کشور تایلند بسیار مقرون به صرفه می باشد و هزینه اش نیز نسبتا کمتر از هواپیما می باشد.
اگر در اخر هفته و یا در زمان های شلوغ می خواهید از قطار استفاده نمایید باید از قبل بلیط خود را تهیه نمایید زیرا در این بازه های زمانی بلیط های قطار سریعا فروخته می شوند.

حمل و نقل دریایی تایلند Thailand Water Transport

حمل و نقل دریایی تایلند Thailand Water Transport
حمل و نقل دریایی تایلند Thailand Water Transport

این وسیله نقلیه و حمل و نقل بسیار محبوب می باشد و علاوه برای جزیره های در شهر های کشور تایلند به خصوص بانوکو نیز برای ایاب ذهاب به برخی نقاط استفاده می شود.
در بانکوک بواسطه اینکه مسیرهای آبی بسیاری وجود دارد مردم برا کم کردن مسیر های خود معمولا از این روش برای رفت و آمد خود استفاده می کنند و لازم به ذکر است قیمت های استفاده از آن نیز مقرون به صرفه می باشد.

ترن هوایی تایلند Elevated railroad

ترن هوایی تایلند Elevated railroad
ترن هوایی تایلند Elevated railroad

وسیله نقلیه محبوبی در کشور تایلند وجود دارد که بهترین گزینه برای افرادی می باشد که دوست ندارند در شلوغی ها بمانند و مایل به رسیدن سریع تر به مقصد نهایی خود می باشند.
این وسیله نقلیه دارای سرعت بالایی می باشد و همچنین هزینه آن نیز بسیار مقرون به صرفه می باشد.
این ترن های هوایی معمولا از ساعت پنج صبح فعالیت خود را آغاز می کنند و تا پاسی از شب نیز می توانید از آنها استفاده نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا